zondag 4 mei 2008

moeilijk 3 jaar opvoeden

Dat was Eva's opmerking na een dag met ons neefje gisteren

Neefje is 3 en een zeer ondernemend jongentje dat geen grenzen kent.

Eva is bijna overal meegeweest om te helpen hem in het oog houden
Wat hebben Eva en ik gedaan samen met neefje:
- 's morgens naar Delhaize
- voorbereidingen voor het middagmaal (geschilde aardappelen in water gooien is zeer leuk)
- na de middag naar oma in het ziekenhuis;
Van de kamer naar het venster waar het dieren- en speeltuintje te zien is en terug; neefje liep heen en weer en wilde elke keer Eva mee; zelfs oma kon hem niet tegenhouden daarvan.
- Na het bezoek aan oma hebben Eva en neefje gespeeld in dat speeltuintje. Omdat ik met mijn rug niet mag heffen heeft Eva hem dan nog een paar keer geholpen uit een schommeltje.
- tussendoor nog naar de bakker geweest

Toen we thuiskwamen is Francky nog eens gaan wandelen met neefje en Eva naar het speelplein in onze buurt.

Maar toen het tijd werd voor neefje om naar huis te gaan was Eva zo moe dat ze niet meer wilde mee gaan. Ze had tussendoor al aangegeven dat ze al eens alleen wilde zijn.

Wel, ik kan haar begrijpen. Het is vemoeiend, zo'n actieve 3-jarige.

Ik vind het zeer positief dat zij dat allemaal gedaan heeft.

Ik heb haar wel verbaal moeten terechtwijzen soms gisteren: in de supermarkt; in en naar het ziekenhuis: ze was zo bezorgd dat zij alles al ging zeggen in mijn plaats om neefje tegen te houden.

Toen neefje waarschijnlijk al op 2 oren lag, zijn Francky en Eva nog eens naar het speelpleintje in de buurt geweest, waar Eva nog een zeer verdiende ontspannende afsluiting van haar dag heeft gehad

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...