donderdag 1 mei 2008

draaiboek

Deze morgen kreeg ik volgend mailtje :

Hallo Franky

even laten weten dat ik erg geniet van je blog.
Super beschreven, zeer interessant om te weten en iets mee te doen als je met kinderen met ASS werkt!
Ik geniet er erg van je ervaringen te lezen!

Zou het voor jou en de kids handig zijn als ik je een draaiboek doorstuur van de tortilla-avond zodat ze weten aan wat ze zich kunnen verwachten? Of lukt dit zonder?

Groetjes,

T.


Dit doet echt deugd. Iemand die vraagt of ie een draaiboek of een woordje uitleg vooraf moet opsturen naar een kind met autisme.
Ik kan mij levendig voorstellen dat de meeste mensen die één of andere vorm van autisme hebben dit nodig kunnen hebben. In het geval van mijn kinderen zie ik de noodzaak niet. Toen ik Jasper vroeg of hij zou meegaan naar de tortilla-avond was hij tot mijn verbazing onmiddellijk bereid.
Ik had hem verteld dat het hier ten voordele van een Christelijk project in Madagascar gaat. "Als het voor een goed doel is ga ik zeker mee!" was zijn reactie.

Eva is een heel andere zaak. Dingen die in de toekomst gaan gebeuren zijn voor haar (meestal) moeilijk te vatten, behalve wanneer het om zaken gaat die ze al van vroeger kent. Maar als we haar de dag zelf zullen zeggen dat we naar een zaal gaan om samen met andere mensen iets te eten en dat daar waarschijnlijk andere kinderen zullen aanwezig zijn, zal dat voor haar ook geen probleem zijn.

T nogmaals bedankt voor deze mooie, opbouwende reactie en alvast tot op de tortilla-avond

Francky

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...