donderdag 15 mei 2008

boerderijklassen

Gisteren is Eva met haar klas vertrokken richting Esen. Ze zijn er op boerderijklassen in het Hof de LIndenpoorte. Greet zou haar 's morgens naar school brengen opdat ze niet met al die bagage die ze bij zich heeft de bus zou moeten nemen.
Jasper en ik konden dus de fiets nemen om naar school/werk te gaan. Toen ik afscheid van haar nam vroeg ze me met een engelengezichtje "zal je me missen papie ?". Bang om haar ongerust te maken antwoordde ik ontwijkend "het zal hier stil zijn zonder jou". Zal jij ons missen, Eva ?" "Nee hoor papie, het is toch maar voor drie dagen !" Ze keek me aan met een air van :" wat is dat nu met jou ?"
Tja, waarom zou ik mij ongerust maken ? We kennen haar nu eenmaal als een echte "voyageur". Hoe meer vakantie, hoe liever.
Toen Greet haar even later afzette aan de schoolpoort, stoof ze als een pijl naar binnen zonder om te kijken. Mama was ze al lang vergeten. Een beetje verder stond een jongetje steeds maar dezelfde zin te herhalen : "ik ga op reis".

Morgen gaan we haar in Esen afhalen.

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...