zondag 18 mei 2008

Eva heeft huiswerk

Dit weekend had Eva een klein beetje huiswerk. In haar agenda stond een enkele taak : "documentatie over Belgie". Dit klinkt simpel, maar Eva had er wel problemen mee.
Deze middag nam ze pen en papier en ging aan tafel zitten schrijven. " Waarover schrijf je Eva ?" vroeg ik. "mja ik moet docume...euh hoe spreek je dat uit, over Belgie zoeken en ik ga dat allemaal schrijven".
"Documentatie bedoel je. Eva, begrijp je dat woord ?" Met aarzelende blik keek ze om zich heen. Ik wist genoeg.
"Documentatie wil zeggen dat de juffrouw wil dat je boeken, foto's, artkels uit kranten, tijdschriften, zelfs internet enz. meebrengt, niet dat je er zelf iets over schrijft".

Toen vroeg ik waar zij aan dacht als het over Belgie gaat. Samen kwamen we uit bij de volgende onderwerpen : frieten, chocolade, diamanten. Eva wilde ook iets over Belgie en de oorlog erin.
Samen hebben we dan deze gegevens op Google gezet. De teksten en afbeeldingen verschenen voor ons op het scherm.
Uitgeprint en in een mapje gesorteerd. Klaar. Eva opgelucht.

2 opmerkingen:

Angeline zei

Leuk dat ze dit met jou samen heeft kunnen doen en inderdaad voor haar een hele opluchting dat de taak volbracht is,kan ze lekker nog van haar vrije weekend genieten.
Grt Angeline

John zei

Eva zal wel blij zijn met zo'n ideale vader ;-)

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...