zaterdag 3 juni 2017

Bucht dat iemand verzamelt!


Greet schrijft
Deze telefoon vandaag van oma,  Sus schoonmoeder; kan ik niet  aan mij  laten voorbij gaan.
Ze belde nu zelf over de zolder, over boeken.
Mijn broer, en de 2 oudste neefjes zijn dus in deze hitte  bezig verder de zolder op te ruimen.
Ik heb inderdaad wat verstand over boeken, en zeker over boeker uit het verleden.
Blijkbaar heeft mijn broer haar toch een keer onder handen genomen: een zolder isoleren is niet een moment om alles naar beneden te doen en dan weer naar boven.
De partners van mij en mijn broer:  Sus en mijn schoonzus zijn  toch wel geplaatst om commentaar te geven over de verzamelwoede van ons moeder. Hun moeders zouden dat nooit doen, of gedaan hebben.
Verder geen commentaar over mijn 82-jarige moeder die dan blijkbaar toch beseft dat op die leeftijd rommel, verzamelingen, wat dan ook op zolder niet blijft.
Schatten op zolder, niet deze zolder. Alles wat de moeite waard is, staat wel beneden.
Boeken: die kunnen zijn voor verzamelaars, niet altijd  voor  recyclage.
mvg Greet

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...