zondag 11 juli 2010

In Vlaanderen geboren, toch zo slecht niet

11 juli, Vlaanderens feestdag.
Je zegt dat aan Jasper (omdat hier in de stad extra aandacht wordt besteed door een muziekprogramma van de VRT)
Zijn antwoord: ik vind het niet leuk om hier geboren te zijn.
Goed, vraag en antwoord begint dan.
Ik: waarom niet?
Hij: Vlaanderen vind ik niet leuk, en het intereseert mij niet. In het buitenland is het beter.
Ik: waarom is het beter in het buitenland?
Hij: ik kan er toch niet aan doen dat ik in Vlaanderen geboren ben?
Ik: waarom zou het in het buitenland beter zijn? Stel je voor dat je geboren bent in Oeganda, dan was je nu waarschijnlijk een gedwongen kindsoldaat. Of dat je geboren was in Turkije of India, waar in bepaalde delen van het land je als kind tapijten moet weven voor een loon.
Hij: ... wist niet wat zeggen.
Ik : In Belgie is het nog zo slecht niet. Als je het beter wil: ga dan naar de Scandinavische landen, Nederland, Duitsland, maar niet naar zuiderse landen. Als je naar het westen wil: ga naar Canada. Kijk naar wat de overheid doet voor onderwijs en gezondheidszorg
Hij: en Japan?
Ik: jongen, wil jij de druk aankunnen die er daar heel veel mensen hebben, met werken en studeren?
Hij: is gestopt.
We hebben het wel nog gehad over Amerika en dat je alles staat per staat daar moet bekijken.

Als ik nu verkeerde dingen heb gezegd, mijn excuses, ik bestudeer wikipedia niet zo grondig als Jasper.




Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...