donderdag 11 maart 2010

Zesde zintuig? Hoogsensitief?

Een 6de zintuig bestaat niet.
Na een paar keer in de Laatste Show Gili aan het werk gezien te hebben, kan ik maar zeggen wat ik al lang aanvoelde bij alle zgn. paranormale personen (waarzeggers, kaartleggers, enz.) : hij heeft gelijk.
In 1991 zijn F. en ik naar een paranormale beurs geweest, gratis en uit nieuwsgierigheid. Eén ding herinner ik mij nog: een standhouder ivm astrologie die het echt vervelend vond dat ik niet wilde mijn toekomst laten voorspellen. Toch nog meegekregen van hem: in 1998 zou ik problemen krijgen met mijn nieren, en ook financiële problemen. Geen van beide waar natuurlijk. Integendeel, 1998 was hier een gelukkig jaar, met baby Eva. Het grootste nadeel van dat jaar was dan nog Eva's letterlijke grote honger.
Betekent dat dat er niets meer is tussen hemel en aarde? Ook niet.
De big-bangtheorie, enz. Maar wie, hoe en of wat heeft de ruimte "gemaakt"? Gewoon een vraagje, hé, want ik hou mij daar nu echt niet mee bezig, met die existentiële levensvragen.

Hoogsensitief: daar geloof ik meer in. Toch als het betekent: gevoelig tot hypergevoelig over een bepaald zintuig, annex (niet) prikkels verwerken.
Dat ligt meer in de lijn van lichaamstaal, denk ik toch. Een jaar of 6 jaar geleden zei een vriendin-psychologe tegen mij: het is heel goed mogelijk dat jullie elkaar hebben leren kennen en verstaan door ASS van wat jullie in je jeugd hebben meegemaakt. Ik heb daar vroeger nog over geschreven, over 3 van de 4 grootouders.
Ik kan hier zitten zeuren over hoe ik wéét van soms 2 dagen voordien dat er met J. iets scheelt. Dat is gewoon zijn lichaamstaal, en mijn overgevoeligheid, wie weet?
Misschien is het ook iets gewoon weten van je eigen kind.

Eva wordt hierbij niet vergeten. Ik denk dat dat al duidelijk genoeg gemaakt is.

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...