maandag 8 maart 2010

Van nerd tot geek

Vorige week was wat moeilijk. Ik zit in volle revalidatie voor mijn knie, soms geeft dat zo'n spierpijn in mijn been dat ik niet altijd aanspreekbaar ben. 2 huisgenoten weten dat ten volle.
J. had het zelf ook wat moeilijk vorige week. Als het over hem gaat, ben ik zeer alert. Woensdagmiddag waren hier 2 meisjes voor Eva. Woensdagavond zag je aan hem dat er "iets" was, aan zijn gezichtsuitdrukking dus. 2x gevraagd of er iets scheelde, geen antwoord gekregen.
Donderdagavond kwam het er uit: hij vindt het niet leuk dat er giechelende meisjes ook naar boven komen.

Over zichzelf kreeg hij het woordje nerd te horen op school vroeger. Voor hemzelf was dat toen een compliment. Ondertussen heb ik bijgeleerd: nerd is het niet meer, t' is geek.
J. is in zijn eigen school en klas ondertussen gewoon J., en ook voor alle verdere bekenden gewoon J.

Vorige week was op het nieuws dat koning Albert en koningin Paola een centrum bezochten waarin autisten begeleid worden om voor softwarebedrijven hun programma's te onderzoeken op fouten, en zo werk vinden. Zoals hij nu is: zal hij zijn studies afmaken en dan echt wel werk vinden in die sector.

1 opmerking:

kirayoshi zei

Het is voor mij een beetje pijnlijk om erover te beginnen. Ik was een van de eerste groep van negen testpersonen die de test ondergaan hebben om software verbeteraar te kunnen worden. We waren alle negen gebuisd. Gelukkig zijn er later anderen geslaagd. Misschien kunnen we opperen dat de eerste groep uit generatiegenoten van mij bestonden, al wat oudere mensen die niet opgegroeid zijn met een computer en waar ook het sterke geheugen - die ik in mijn jeugd had - al afgevlakt was. Goed nieuws is dat de organisatie erachter later ook van plan is om andere - misschien minder gecompliceerde jobs - te zoeken voor autisten. Ik kan echt nog wel wat, maar dat softwarecontrole gedoe is out of my league. Maar ik geloof vast dat jongeren, die grootgebracht zijn met de computer, die job echt wel aankunnen. Veel succes aan je zoon moest hij beslissen om er voor te gaan. Het lijkt mij een leuke job.

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...