vrijdag 3 april 2009

Als mama van huis is, danst de kat

Francky was naar de karate.  Ik was aan het denken wat gaan we morgen eten, en daarom nog eventjes naar de slager hier in de buurt gefietst, gewoon, om vlees te halen.  Ik ben misschien 10  minuten, ten langste een kwartier weggeweest?
Toen ik thuis kwam,  stond Jasper aan de voordeur.  "Mama, niet schrikken, Eva is aan het stofzuigen".
En waarom was Eva aan het stofzuigen: onze Streep had een vogel gevangen en mee naar binnen gebracht, en daarmee de veren.
Nu, geschrokken was ik wel, ik was zeer blij dat die vogel tenminste was gaan vliegen.  
Doet onmiddellijk denken aan die keer van Bruno, met de veren doorheen heel het huis. Er is maar één iets waar ik echt allergisch aan ben, en dat zijn vogelveren.  Daar mag ik niet direct mee in contact komen. (ik ben ook zeer kwetsbaar ivm insectenbeten)
Nu alles op een rij zetten wat Eva gezegd heeft: Streepje had iets in zijn mondje. het was een vogel. Ik heb jasper gevraagd om Streep af te leiden, en ik heb handschoenen (die van de kuisvrouw dus) aangedaan om de vogel af te pakken.   Ik heb de vogel gepakt en nog in het tuinhuis gezet, met een beetje water en hij is weer weggevlogen.  
Mocht de vogel verzorging nodig hebben,  Eva zou dat direct doen.  
Ik heb nog een borstel gepakt en de rest van de pluimen samengeveegd en Eva die laten opzuigen.
Eva is heel goed bezig.  Volgens haar laatste rapport is ze nu slechts maar één jaar achter in  het taal onderwijs.

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...