maandag 12 januari 2009

Rustige tijd ivm autisme

Over autisme valt hier gelukkig niet veel te melden.

Dit over mij:
Ik was beter voetballer geworden. Na de meniscus, nu de quadru... spier die mij parten speelt.
waarom: ik heb het aan mijzelf te danken, die pijn, omdat ik me overbelast heb dit weekend. En ik ben alleen met Francky naar Delhaize geweest, zaterdag, met krukken.
Zowel de kinesist als de huisdokter waren niet tevreden vandaag : en nu echt: Greet: stap voor je kan lopen.
Daartegenover staat dat ik voor het eerst in maanden een voor mij gezellig, gelukkig weekend had. Zaterdagnacht zelfs voor het eerst in een jaar, een zeer lange, droomloze slaap.

Echte autistische reacties in ons gezin, daar zou ik al lang moeten over nadenken. Ik bedoel dingen zoals de paniek van Jasper, en de onweerstaanbare drang van Eva om baby'tjes te aaien. Gelukkig ligt dat al lang achter onze rug.
Hoe ouder onze kinderen worden, hoe minder sprake van gedrag waarop een buitenstaander commentaar heeft.

Binnen onze familie stelt niemand zich meer vragen over Jasper. Integendeel, alles wat hij goed doet, wordt meebeleefd Als het niet zo goed gaat, zoals met nieuwjaar met de drukte van de drie neefjes, vooral van de jongste, en dat daarom Francky hem naar huis voerde, dan is er geen commentaar, alleen begrip.
Dat hij verder alleen schoolcontacten, heeft, dat laten we er voorlopig bij.

Eva heeft nog niet hetzelfde "level" bereikt in mijn familie. Maar ze voelt zich wel goed in de situatie van nu.
Streepje heeft daarbij ook een hele grote inbreng.
Streepje is een kater, daarom (?) een meisjespoes. Mij ziet hij wel zitten, maar van het weekend, hij en Eva, dat was een plezier om te zien.

Roeselare

1 opmerking:

John zei

Heerlijk als het zo rustig is. Hier is het ook zo rustig op de bekende dingen na.

En Streepje, ik kan hier geen hartje icoontje plaatsen, maar wat een lief beestje is het. En zo lekker als zij bij Eva ligt, heerlijk gewoon.

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...