woensdag 5 mei 2010

Zich schamen -niet nodig

Eva is 12, en net als vele meisjes bezig met het Huis Anubis, Lady Gaga en "hoe zie ik er uit".
Eva heeft dun, blond haar. Vriendin Kaatje, die meer een fan is van Justin Bieber, en kapster wil worden, was met Eva's haar aan het werken. Tot dit: luizen.
Weer, ja weer. Nu kan ik nog een keer zeggen van mijn collega die dun blond haar heeft, en die vroeger nog gezegd heeft dat er bij haar maar een luisje moest passeren, of ze had het ook. Eva heeft daar geen boodschap aan. Ik ook niet trouwens.
Alle noodzakelijke maatregelen zijn genomen, nog een keer.

Het is echt niet leuk voor Eva om dit nog een keer te moeten meemaken. Ze hoeft er zich ook niet voor te schamen, want ze kan er echt niets aan doen.

Zwemmen mag ze ook niet meer tot het eind van het schooljaar. Wratten zijn daarvan de oorzaak; 2 x naar de dokter geweest om ze te bevriezen. Ja, ons meisje heeft wat meegemaakt.

Niets om je voor te schamen, maar toch doen. Ha, als dat niet normaal is, als je 12 bent??
Dat heeft volgens mij meer te maken met je lichamelijke ontwikkeling dan met autisme.





Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...