zondag 2 mei 2010

Leuk terugzien

Op de open deurdag van Eva's nieuwe middelbare school, Ter Sterre, heb ik vanmiddag een voormalige therapeute van Jasper teruggezien. Op het moment dat Eva en ik nog een taartje zaten te eten terwijl F. alvast de auto aan het halen was, dacht ik: die mevrouw aan de tafel naast ons ken ik. 2 seconden later viel het kwartje: Els, van het revalidatiecentrum. Ik heb haar aangesproken, en inderdaad, zij was het. Ze had mij blijkbaar ook herkend en vroeg hoe het was met J.
Het 6, 7 jaar geleden dat ze hem nog gezien heeft. Ik zei dat het goed gaat met hem, 3de middelbaar gewoon onderwijs, nu zonder Gon of andere begeleiding. Dat vond ze echt leuk om te horen. Ze was J. in al die jaren niet vergeten.
Hoe kon het ook? J. kreeg zoals elk cliƫntje 3 therapieƫn: logopedie, motoriek en sociale vaardigheden. Bij de eerste test van logopedie scoorde hij zo hoog dat ze die therapie verder inpasten bij sociale vaardigheden. Van de kinderen die met hem therapie hadden is hij de enige die doorgestroomd is naar het gewoon middelbaar onderwijs, voor zover wij weten.

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...