maandag 4 januari 2010

Een nieuw jaar

Aan alle lezers van deze blog: beste wensen voor 2010.

Ik weet dat het terugkijken op het vorige jaar resulteert in lijstjes maken.
Mijn persoonlijke lijst van nieuwsfeiten, muziek, films, enz doet hier nu niet ter zake.
Hier wil wil ik enkel terugkijken op het positieve en negatieve van 2009  ivm autisme, familie en pijn. Zoals ze zeggen first the bad news, then the good.

slecht
- met stip bovenaan: het overlijden van pepe
- 2 knieoperaties (beterschap nog  echt niet in zicht)
- Francky's armoperatie, en nog altijd pijn
- gaan werken met ups en downs, oftewel gezwollen knie vs vocht en medicijnen
- meeleven met Francky en zijn onderzoeken
- mij nog altijd teveel (willen) inleven in Jasper
- tja pijn

goed
- fantastische ontwikkeling van Eva: ze mag de overstap maken naar de middelbare school, ze heeft eindelijk alles begrepen ivm badkamer (na 4 jaar in alles daar energie steken).  Met haar worden wij nu meer en meer op de hoogte gehouden van wat tienermeisjes bezighouden
- goeie ontwikkeling van Jasper
- meeleven van en met Francky
- ondanks zeer veel te verwerken, gewoon overeind gebleven
- mensen bij wie ik terecht kan (vooral N.)
- durven  echt praten 

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...