donderdag 18 juli 2019

Pijn kruipt waar het niet gaan kan


Greet schrijft
Gisteravond kreeg ik een telefoon van mijn zus.
Ze heeft pijn, van het soort dat ik gelukkig, echt laatst ervaren heb 3 jaar geleden.
Dit moet mij echt van het hart.
Waar ik eerst gesprekken met mijn broer -altijd zakelijk zoals hij weet- en mijn moeder -emotioneel, zoals een 85-jarige oma reageert zeker- had over de nieuwe opname van Eva.
10 seconden kon ik iets zeggen daarover of het een telefonisch dagboek van de pijn en de pijnstillers begon.
Weet u ik zou niet zo reageren was het niet van 2 jaar geleden toen exact hetzelfde gebeurde. Ik ben goed genoeg voor haar als enige waarschijnlijk omdat ik vergelijkbare pijn ken. En ik weet begot goed hoe het voelt dat wens je niemand toe.

Ook een verwijt: jij hebt mij nooit gesteund na mijn scheiding. Niet echt want wij waren te druk onszelf niet in een kamp van de 2 te laten steken.
En hallo waar was jij ooit toen het zo moeilijk ging met Eva over de jaren.NOOIT heb ik een woordje gekregen van steun.

Dit zeg ik niet. Dit zijn woorden van buitenstaanders die ik kan staven. Bemoeizucht regelzucht. Eigenlijk vraag ik mezelf soms nog altijd af hoe 2 kinderen van dezelfde ouders zoo kunnen verschillen. Afijn .
dit moest mij van het hart mvg Greet

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...