zondag 27 januari 2019

Fantastisch!


Greet schrijft
De kogel is door de kerk. Het vel van de beer niet verkocht voor het geschoten is.
VAPH budget hoogdringendheid Eva is goedgekeurd.
Vanmorgen met haar naar een dokter geweest voor FOD uitkering. Zou ook moeten goedkomen.
De  hulpverleners zeggen nu fantastisch.
Het is toch een beetje onwezenlijk dat nu alles zo vlug gaat. Op zich goed natuurlijk
Vorige week donderdag ben ik naar het Regionaal Prioritair Comite van het VAPH geweest met Tine, een van de hulpverleners. Achteraf zei ze; ik heb er een goed gevoel bij dat het budget wordt toegkend. 4 weken is een normale termijn
Enfin blijft mij toch met een wrang gevoel.
De FOD dokter vanmorgen vroeg daarover: is dat budget bedoeld voor begeleid wonen? Ja dus. Maar wel op lange termijn.
Gelukkig had ik Eva al voorbereid en er nogmaals de nadruk op gelegd bij haar dat negatief zijn bij een dokter alleen maar een hogere uitkering kan betekenen.
Want echt je hart zou breken als zij weer vraagt: kan ik nooit zelfstandig zijn
Nu wacht ons nog weer wat vergaderingen, overleg met en zonder haar wat nu te doen met dat budget
mvg

1 opmerking:

Tine de Jong zei

Hallo Greet, ik lees regelmatig je logjes (al regeer ik niet altijd) en vind het heel knap wat jullie allemaal doen om het leven van Eva wat dragelijk te maken maar ook dat zij zich er zo doorheen knokt samen met jullie. En dat verdient van mij zeker een compliment. Laten we hopen dat het budget ook in orde zal komen zodat er toch een beetje last van jullie afvalt. Nu niet terug kijken maar vooruit en erin geloven dat het ook mooier en beter zal worden.
LG van mij Tine en ook de groetjes aan Francky

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...