maandag 30 juli 2012

EINDELIJK

Grootste verjaardagscadeau: het gesprek met mijn dochter over het krantenartikel over 13-jarige meisjes met sus- en internetverslaving.
Vandaag is mijn verjaardag. Iedereen die het moest weten wist het al vorige week. (getracteerd op het werk omdat  de meeste mensen vakantie zijn)

J en F hebben mij vandaag een gelukkige verjaardag gewenst. (Mannen, je kan er soms  niets van verwachten, zelfs niet met een voorhamer er in kloppen: ik wil alleen een kaart.) 

Maar mijn eigenlijke grootste  verjaardagscadeau is van onze dochter.
De dochter is na bijna 2 jaar zorgen weer iemand in wie ik vertrouwen heb  Haar eigen zelfverrtrouwen komt meer en meer terug. Ze is geen kind meer, natuurlijk..
Autisme; uiteraard. Maar, je kan er weer mee praten. 
Het doorzettingsvermogen van haar als kind, ik mag ik het soms zelfs niet meer zeggen tegen haar.
Een 14-jarig meisje die wel haar eigen toekomst weet

Greet

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...