zaterdag 21 mei 2011

Noo(t)d

Vanmorgen was er een afspraak met de EH van Eva.

EH heeft haar duidelijk gemaakt wat ze heeft, op een manier die wij nooit zouden kunnen.
Psychose, hallucinaties? Begin er als ouder maar een keer aan.
EH heeft aan Eva gezegd dat ze een meisje kende die de buien bedwong door iets te eten.
Eva heeft aangebracht dat ze dat zou kunnen tegengaan met pikant eten. EH heeft dan een voorstel gedaan: pikante nootjes.
Of dat lukt? Afwachten.

Na vanmorgen begin ik er echt in te geloven, dat het beter wordt met Eva.

In het uurtje tussentijd heb ik het toekomstige huis van mijn broer bekeken. Ik was toch in de buurt.
Eva was ook nieuwsgierig, dus na haar therapie ben ik met haar nog een keer langs geweest.

Na de afgelopen week heb ik gewoon nog een keer gedacht: wat als wij er niet meer zijn.
Francky zal zeggen: niet zo pessimistisch zijn.
Ik zeg: wees echt een keer realistisch.

Mijn broer en zijn vriendin zijn mensen aan wie ik mijn dochter onmiddellijk zou toevertrouwen. Jammer genoeg kan dat niet, door de familiale omstandigheden van de vriendin.
J. zou zijn eigen plan wel trekken, met supervisie van zijn nonkel.
En ook mijn moeder, jammer genoeg is die te oud, of misschien nog niet.


mvg
Greet

1 opmerking:

joten zei

je kan daar inderdaad mss beter eens over nadenken, je moet wel een beetje realist zijn soms, maar je mag ook een beetje optimist zijn (look who's talking!!!)binnen een bepaalde tijd zal E geleerd hebben zich onafhankelijk op te stellen en zich zelf wel haar weg door het leven banen. <misschien niet volgens de gemakkelijkste weg, maar zo zijn er veel, hoe graag we het ook anders zouden willen.maar niet vergeten, de wetenschap over dergelijke zaken evolueert dagelijks, echt waar! ze zijn er nu volop mee bezig sinds de ziekte een soort "erkenning" kreeg een 20 jaar geleden.
hou je goed, en pieker niet te veel als je kan.
fijne zondag nog!

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...