zaterdag 27 juni 2009

Op 1 juli : grote vakantie!

Voor Eva is het echt nodig. Ze komt moe en kribbig thuis, de laatste week.
Eva
donderdag: om 17.15 u oudercontact. Ik heb een heel leuk gesprek gehad met haar juf van dit jaar. (zeer enthousiaste, pas afgestudeerde juf, die kwam ter vervanging van een juf in bevallingsverlof, wel als er één plaatsje overblijft in de school, ik hoop echt dat ze kan blijven) Eva kan een volgend niveau aan, in termen van het gewoon onderwijs: 5de leerjaar, waar ze ook Frans zal krijgen. Mijn grootste zorg was Eva's motoriek. Ze krijgt nog een blad mee met oefeningen, die ze deze vakantie zal (moeten) doen. Dat was voor mij te belangrijk om dat te laten zonder 2 maanden begeleiding. Maar ze doet het goed, in haar rapport staan de pijltjes weer een beetje meer omhoog. In sociaal opzicht doet ze het ook goed, en we hebben dezelfde mening: Eva probeert altijd het maximale te bereiken uit haar soms wat beperkte mogelijkheden. Wat Francky en mij nog nooit verwonderd heeft: ons dochter is een doorzetter.
Vrijdag: Jasper is zoals beloofd een keer meegegaan om haar op school op te halen. Voor hem heel onwennig. Of Eva het apprecieert, weten we (nog) niet. Ze heeft alvast aan een juf en minstens 2 klasgenootjes een keer kunnen zeggen: dat is mijn broer.

Jasper is wel moe, en vooral opgelucht
Donderdagmiddag gedaan met de examens. 's Avonds had de klastitularis een avondje georganiseerd op school voor zijn leerlingen (2de middelbaar) en hun familie. We konden een dvd bekijken die hij gemaakt heeft uit een heel schooljaar filmen bij belangrijke klasmomenten.
Voor mij echt een leuk uurtje, alleen al om Jasper op een andere manier een keer te zien, bv, dat de 4 jongens uit de klas aan één tafel zaten, en alle aanwezige meisjes aan een andere, ze hadden daar nog stoelen bij getrokken. 14-jarigen gedragen zich toch nog niet echt anders dan pakweg 30 jaar geleden.
Vrijdag: "afkicken" van school, zeker, behalve meegaan naar Eva's school, dat was voor hem wel een opgave, maar hij had het beloofd.

En verder: Jasper heeft zijn rapport pas op dinsdag. Donderdagavond heb ik een heel kort gesprek gehad met de leerlingenbegeleider, en met zijn titularis: jasper doet het goed. Afgaande op wat ik gezien heb donderdagavond, is hij sociaal absoluut aanvaard in zijn klas. Nu nog maar hopen dat zijn punten goed zijn zeker?
Greet

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...