maandag 18 mei 2009

Verkiezingen

België is, samen met Luxemburg, voor zover ik weet het enige Europese land waarin je verplicht bent te gaan stemmen. Ja, op 7 juni worden we weer verwacht in het stemhokje, deze keer voor Vlaamse en Europese verkiezingen. 
Nu weet ik nog niet op wie te stemmen.
Waarom: we mogen weer e-mailen, bellen, en praten om Jaspers begeleiding voor volgend schooljaar rond te krijgen.
2 maanden geleden zag het er nochtans goed uit: dat nieuwe decreet ging nog gestemd worden. Noppes dus.  Zou nu er binnen een jaar doorkomen, ha! ha!.  
mijn droom na de verkiezingen:  misschien komt er een serieuze Vlaamse regering? Die ook de Vlaamse materies waarover ze bevoegd is ernstig uitvoert?  En niet alleen vecht op/tegen het federale niveau? En kunnen alle belangengroepen daarin meegaan?
Zucht.  Je zal maar een politiek geïnteresseerde Vlaamse Belg zijn.  Je wordt vanzelf een uitstervende soort.

2 opmerkingen:

kirayoshi zei

Ik ben nog steeds politiek geïnteresseerd. Ik heb de politiek opgedeeld in twee groepen, degene die echt blijven volhouden aan hun principes en degene die dat niet doen. Het zal wel zwart-wit denken zijn. Ik vind nog twee partijen die principieel blijven, een over het milieu en een over de staatshervorming, daaruit moet ik kiezen.

Anoniem zei

Het is inderdaad niet zo gemakkelijk om een keuze te maken.

Op de 'Open Grip'-dag kwamen de belangrijkste politieke partijen hun welzijnsprogramma met volgens hen de essentie voorstellen.

Het publiek met mensen met een handicap en ouders/familie (o.a. mensen met autisme) kon stemmen met een 'ja' (groen) of 'nee' (rood). Ik heb toch heel wat rood gezien.

Als je kijkt wie wat doet voor ondersteuning van iemand met een handicap (oa autisme dus) is dat vrij karig.

Veel courage met het opmaken van je stem voor 7 juni.

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...