woensdag 23 april 2008

een niet zo doorsnee gezin

welkom op mijn nieuwste weblog.
Ik heb lang getwijfeld over het feit of (nog) een blog over autisme wel zin heeft.Er zijn er al zo vele die over dit onderwerp gaan. Daarom begon ik er nooit aan.

Nu heb ik de knoop doorgehakt en beslist om er toch ene te maken. Ieder gezin is uniek, ieder mens is uniek, iedere autist is uniek. Daarom vind ik het toch best nuttig om over onze dagdagelijkse beslommeringen en ervaringen te schrijven en dit hier te publiceren zodat u - hoop ik - hier iets kan opsteken.

De hoofdpersonages zijn ikzelf, mijn vrouw, onze zoon van 13 jaar en de dochter van 10.
Jasper heeft het syndroom van asperger, maar hij kan gewoon onderwijs volgen, weliswaar met gon-begeleiding. Hij zit nu in het eerste middelbaar afdeling handel en behaalt goede resultaten.
Eva is autistisch en is leerling van het MPI Sterrebos. Zij kon de drukte van het gewoon onderwijs niet aan en moest na het eerste leerjaar overstappen naar het MPI.

Later meer hierover

Geen opmerkingen:

Eva 2018 is niet Eva 2021

  Greet schrijft. Eva is sinds dinsdag weer opgenomen op een PAAZ afdeling. De directe aanleiding was haar zich niet goed voelen na de midwe...